среда, 8 октября 2014 г.

9-10 жовтня 2014 року 
у КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР 
відбудеться Всеукраїнська науково-практична конференція

«Формування особистості громадянина та патріота 
в системі освіти України»
(м. Запоріжжя, у режимі інтернет-конференції)



Мета конференції: теоретично обґрунтувати основні шляхи та засоби виховання особистості громадянина та патріота в системі освіти України, визначити основні умови формування громадянської компетентності учасників навчально-виховного процесу.

Проблемні напрями роботи конференції:
- теоретико-методологічні засади громадянського та патріотичного виховання в освітньому процесі;
- формування громадянської ідентичності особистості:
- сучасні парадигми освіти в умовах розвитку громадянського суспільства;
- освіта як сфера реалізації державної політики у процесі формування сучасного громадянина та патріота України;
- взаємодія навчальних закладів з органами державної влади та місцевого самоврядування як умова формування громадянської компетентності учнівської молоді;
- стратегії громадянського та патріотичного виховання в контексті глобалізаційних процесів та викликів часу;
- досвід громадянського виховання в загальноосвітніх, дошкільних, позашкільних та професійно-технічних навчальних закладах;
- громадянська освіта як чинник формування особистості громадянина та патріота України у демократичному суспільстві;
- моніторинг якості громадянського та патріотичного виховання;
- громадські організації в контексті формування активних громадянських та патріотичних позицій учнівської молоді у сучасному політичному дискурсі.

До участі запрошуються працівники департаментів (управлінь) освіти обласних, районних державних адміністрацій та міськвиконкомів, депутати рад всіх рівнів науково-педагогічні та педагогічні працівники інститутів післядипломної педагогічної освіти, ВНЗ, ПТНЗ, ЗНЗ та ДНЗ, студенти, учні, представники державних інституцій та громадських організацій. 

24 комментария:

  1. Тищенко Олена Іванівна. Дуже актуальна тема конференції. Сьогодення потребує патріотичного виховання молоді.

    ОтветитьУдалить
  2. Серйозною перешкодою на шляху громадянської освіти та виховання є розрив між теоретичними знаннями та повсякденною соціальною практикою учня в школі, між теоретичними сподіваннями авторів Концепції громадянської освіти та практичними можливостями вчителів, що її впроваджують.

    ОтветитьУдалить
  3. Дмитро Шкарупило9 октября 2014 г. в 09:52

    В наш час дуже необхідно патріотичне виховання молоді. Потрібно акцентувати увагу на освіту як сферу реалізації державної політики у процесі формування сучасного громадянина та патріота України. Також необхідно сформувати якісно нові стратегії громадянського та патріотичного виховання в контексті глобалізаційних процесів та викликів часу.

    ОтветитьУдалить
  4. У наш час основна увага патріотичному вихованню надається саме як вихованню національному, тобто вихованню в дусі ментальності українського народу, його кордоцентризму, потягу до прекрасного і прагнення до гармонії.
    Любов до Батьківщини є однією з визначальних рис кожного справжнього громадянина. Будучи якістю синтетичною, патріотизм включає в себе емоційно-моральне і дієве ставлення до себе та інших людей, до рідної природи, до своєї нації, до матеріальних та духовних надбань суспільства.

    ОтветитьУдалить
  5. Дуже цікаво, як в ході конференції буде родкриватися питання моніторингу якості громадянського виховання. Сподіваюсь, що всі питання, які виникли після перегляду цього пункту плану, зникнуть.
    Наболіла тема. Не дивно, що вона підійнялась саме зараз, в умовах, в яких знаходиться наша країна. Сподіваюсь, що в ході конференції знайдуться конструктивні рішення, які будуть застосовані на практиці.

    ОтветитьУдалить
  6. Тема конференції є досить актуальною, тому що до сьгодення темі громадянської освіти та патріотизму не надавалось належної уваги,але при нинішніх умовах у нашій країні ця тема набула великого значення. Безсумнівно патріотичне виховання потрібне і воно повинно здійснюватися з дитинства і закріплятися у системі освіти. Але в теорії все здається легше ніж на практиці,тому буде дуже цікаво подивитись як від теорії прейдуть до практики і на скільки це буде ефективним.

    ОтветитьУдалить
  7. Шатковская Инна9 октября 2014 г. в 12:51

    Актуальная ,на сегодняшний день, тема,потому что сейчас появилось очень много лжепатриотов, и что бы это как то прекратить, надо начать с будущего поколения. Ведь Украина-богатая на прекраснейшие места страна,интересная история и многое другое. Но из за политики и ,наверное, из за системы образования это все "теряется".

    ОтветитьУдалить
  8. Шанькина Юлия9 октября 2014 г. в 12:55

    В наш час дуже актуальною залишається проблема саме виховання особистості. Дуже багато людей, особливо молоді піддається впливу інших авторитетніших думок. Це формує в них не тільки особистість, але й патріотичне ставлення до своєї Батьківщини та свого народу. Дуже часто це нав’язлива та невірна думка, яка тільки перешкоджає формуванню своєї особливої і унікальної , яка сама і формує у людини уявлення про свою країну, про все навколо. А саме наявність своєї власної думки і робить людину унікальною. Та хіба особистість може формуватися під впливом надиктованих поглядів? Треба підштовхувати людей до саморозвитку, вірно формувати свої бажання, та знаходити мету свого існування. А патріотизм це здобуток та сукупність життєвого досвіду людини, саме тому він або нав’язаний або здобутий у процесі життя.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Шатковская Инна9 октября 2014 г. в 13:06

      Да,я согласна с Юлией, что нам навязывают мнение еще со школы. Ведь в нашем образовании главнее правильно писать,чем выражать свои мысли, а если на уроке ты все таки выскажешь свое мнение,то сразу дневник на стол.
      Я помню как к нам приезжали немецкие преподаватели,проводили экзамен по немецкому,так я получила грамоту не за то,что написала все правильно, без ошибок, а за то,что поняла тему,высказала мнение по поводу нее.Так потом мне моя учительница сказала, что если бы наши проверяли, то не дали бы грамоту за мою работу.

      Удалить
  9. я також вважаю, що ця тема є однією з найважливіших для нашої Батьківщини. 2 роки поспіль писала статті та приймала участь у Міжнародних конференціях з питань патріотичного виховання молоді. За цей час чула багато інформації щодо підвищення патріотизму в Україні. На мій погляд, дух патріотизму неодмінно повинний бути у кожного громадянина України, який живе,навчається, працює, радіє, мріє, кохає в цій країні та за її межами. Патріотизм повинен розвиватися ще з колиски і протягом усього життя за допомогою батьків, вчителів, викладачів та самої людини. Патріотизм проявляється не тільки в мові, якій ми розмовляємо в повсякденному житті, не в жовто-блакитних стрічках на одязі, не в гучних та красивих словах перед іншими людьми. Звичайно, це має місце бути. Але найвижливіше, щоб за цим всим стояли реальні дії, готовність зробити свій внесок в розвиток патріотизму, допомогти країні,зберегти все те,що в нас є. Всім відомо,що молодь є найактивнішою категорією населення, тому требати докласти зусиль та сумісно допомогти нашій країні, усвідомити що таке Батьківщина, любов до неї, справжня допомога. Дуже важливо,щоб за цією стрічкою, було добре, щире серце, яке не зрадить, а по-справжньому любить свої країну і докладе всіх зусиль,щоб побачити Україну квітучою!

    ОтветитьУдалить
  10. В наш час дуже актуальна тема, адже на сьогодні виховання громадянина – патріота – цілеспрямований, систематичний, регульований процес, мета якого – утвердження свідомості нації, народу, етнічної культури, мовної єдності, кращих рис характеру громадянина України. патріотичного виховання молоді, розвитку життєво-активної позиції громадянина. Головне завдання виховної діяльності - створення умов для активної життєвої позиції учнів, громадянського самовираження і самореалізації, максимального задоволення потреб учнів в інтелектуальному, культурному і моральному розвитку.

    ОтветитьУдалить
  11. Чому ми, говорячи про громадянську освіту, маємо на увазі лише виховання патріотизму в молоді? Це важлива складова, але ж не єдина! На громадянську освіту покладено важливу місію - виховати таку людину, яка б не тільки любила свою батьківщину (це більш духовна складова), але і була активним членом свого суспільства, не тільки знала б свої права і обовязки, але ж і могла ними вільно, активно користуватися, навчилась критично ставитись до будь-якої інформації та постійно здійснювати когнітивний пошук. Три кити громадянської освіти - це соціально-економічна освіченість, політико-правова компетентність та громадянська активність молодої людини. А патріотизм виникає на основі життєвого досвіду людини, він є результат.

    ОтветитьУдалить
  12. Конкина Виктория10 октября 2014 г. в 00:53

    Тема конференции актуальна ,так как сегодня, вопрос о патриотизме и патриотическом воспитании, стоит наиболее остро за все годы независимости Украины. Духовный, творческий патриотизм надо прививать с раннего детства. Но подобно любому другому чувству, патриотизм обретается самостоятельно и переживается индивидуально. Он прямо связан с духовностью человека, её глубиной. По этому не будучи патриотом сам, педагог не сможет и в ребёнке пробудить чувство любви к Родине. Именно пробудить, а не навязать, так как в основе патриотизма лежит духовное самоопределение.

    ОтветитьУдалить
  13. Благонадеждина Полина10 октября 2014 г. в 00:59

    На самом деле, актуальность этого вопроса должна быть в любое время.
    Только в последнее время в Украине "патриотизм" стал одной из самых дискуссионных тем, широко обсуждаемых в различных сферах деятельности. Разброс мнений достаточно велик и разнообразен.
    Но, лично моё мнение, хочу получать удовольствие от страны, в которой я родилась, ведь моему самолюбию было бы приятно сказать иностранцам, что родилась и живу в Украине. Но не на сегодняшний день.
    Посмотрев на молодёжь и вообще на население в целом, я ужасаюсь. Большинство украинцев, не развивают своё мнение, а действуют по мнению большинства, а точнее теми, кто управляет массами, те, кто манипулирует сознанием людей, в то время как они считают что думают самостоятельно и их "патриотизм" сугубо их качество, никем им не навязанное, при чем это касается каждой из сторон.
    Проводниками патриотического должно выступать само государство, учебные заведения как школы так и высшие, различного рода общественные организации, учреждения культуры, трудовые и воинские коллективы, а самое главное - семья. Но делать это нужно правильно. Нужно, чтобы все это воспитание было гармоничным, а не каким-то однобоким с элементами ненависти к людям другой национальности, как происходит это сейчас.

    ОтветитьУдалить
  14. Тема формування особистості громадянина та патріота дуже актуальна в наш час.Треба починати виховання патріотизму у дітей з сім'ї, дитячого садка, а потім в школі.Важливо виховувати інтерес до історії рідного краю, традицій українського народу, національних культурних цінностей. Особливо зараз, коли наша країна знаходиться в стані війни. Значні справи починаються з маленькиз вчинків - посадженого дерева, допомоги ближньому. Тому нам потрібен громадянин, який вміє розв’язувати політичні, соціальні, культурні, ідеологічні та екологічні проблеми.

    ОтветитьУдалить
  15. Этот комментарий был удален автором.

    ОтветитьУдалить
  16. Формування патріотичних цінностей підростаючого покоління є тривалим процесом . Вони не закладені у генах, це не природна якість, а соціальна, і тому не успадковується, а формується цілеспрямовано, системно, із використанням певних принципів та методів виховної діяльності з учнями. Тому вважаю , що ця конференція є актуальною, де можна обмінятись досвідом і почерпнути багато цінного для своєї роботи в цьому напрямку.
    Творчих успіхів всім!

    ОтветитьУдалить
  17. Минакова Елена10 октября 2014 г. в 02:44

    Образования и патриотизм –это конечно же связанные между собой процессы. Но воспитание патриотизма в учебных заведениях- это не совсем тот путь, который воспитает истинных патриотов. Сейчас много дисскусий на эти темы. Но патриотизм начинается не с атрибутики (вышиванки, песни, лозунги, марши). Это все украшение и дополнение. Патриотизм начинается в семье и передается из поколения в поколение. Это должно быть в душе, а не навязанное .
    Нельзя воспитать патриотизм не прививая любовь к людям, к природе, городу, к своей земле. Патриотизм –это , когда каждый вкладывает все свои силы в работу государства, платит налоги, является честным во всех вопросах. К сожалению, сейчас это не совсем так и этому уделяют недостаточно внимания.
    Много людей, особенно среди молодежи не реализуют своих возможностей, много безработных, работающих не по специальности.. Прежде всего нужно заниматься этим. Чтобы никогда не возникала мысль –окончу ВУЗ и уеду в другую страну. А пока учусь в школе, институте могу и побыть патриотом.

    Только тогда, когда будут гордиться своей страной-будет настоящий патриотизм. К сожалению, образование в нашей стране зависит от политики. Чего стоят переписки учебников по истории. Каждое поколение учит историю по новому. И поэтому люди иногда не находят точек соприкосновения во многих вопросах, не могут прийти к одному мнению А ведь это влияет и на отношение к друг другу и на решение общественных вопросов.
    Тяжело воспитывать патриотизм в условиях коррупции на государственном уровне возрастающей безработицы, отсутствия возможности учиться, в условиях снижения заработной платы..
    Патриотизм –это любовь к ценностям той земли, на которой растешь и работаешь. Поэтому надо беречь ценности нашей страны. А главная ценность это люди. Поднимать благосостояние народа- это самое важная цель патриотизма.. И тогда никто не захочет уезжать на заработки, учиться в другой стране и.т.д

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Повністю підтримую вашу думку. Патріотизм не виховаєш, не навчиш любити країну. Любов народжується в процесі, це є особистісне ставлення людини. Але, щоб цей процес відбувся, потрібно діяти, бути активним, самостійним.
      Більш того, не можна забувати про процеси глобалізаційні. Ми живемо у такому світі, де вже не можна абсолютизувати якесь явище, наприклад, говорити про чистоту нації, про єдиних для всіх героїв, про єдину мову і т.д. Цей шлях веде до конфліктів, як показує наш український досвід, використання таких питань у політиці (політичні технології) призводять до воїн, до розколу.
      Плюаралізм думок та толерантність - основа щасливого сучасного суспільства, це те, чому повинна навчити школа! Це те, з чого повинна складатися суспільна думка. Вільне володіння не однією мовою, а трьома і більше, знання історіі власної держави та держав світу, спілкування з предстваниками інших країн, націй, етносів на рівних, знання особливостей міжнародних економічної, соціальної та політичної співпраці.
      Навчити цьому - завдання громадянської освіти та виховання в школі. Вона повинна бути наскрізною, охоплювати всі сфери шкільного життя. Недостаньо ввести один предмет до шкільної програми, потрібно всю виховну систему направити на впровадження ідей Концепції, пронизати всі процеси демократичними цінностями. Тоді, щось вийде і через ... років ми отримаємо результат, ми отримаємо іншу країну, з іншими людьми. І якщо держава відповідатиме таким же ставленням до людей, тоді народиться справжній патріотизм, духовний, від самого серця але осяжний розумом.

      Удалить
  18. Яременко Дарья10 октября 2014 г. в 03:27

    Громадянська освіта покликана вселяти в людей упевненість, віру у власні сили, шанування прав людини і вміння їх захищати, уміння мислити незалежно, знання, виконання і дотримання законів, толерантність і готовність до компромісу. Але, на жаль, в данний час цього не бачимо. І тому хочеться щоб усе це вивчалось у сім'ї, дитячому садку, школі, навчальних закладах.

    ОтветитьУдалить
  19. Сущность понятия «гражданственность» состоит в способности убежденно и ответственно сознавать свои права и обязанности и, руководствуясь ими, действовать на пользу Родине, народу. Гражданственность – это высшая ступень развития нравственного сознания личности.
    Я согласен с мнением Юлии, что процесс формирования самосознания ребенка начинает формироваться в дошкольном возрасте.
    Всегда в процессе воспитания гражданственности молодое поколение овладевает материальными и культурными ценностями общества, приобретает навыки и умения общественно значимой деятельности. Разнообразная деятельность помогает приобрести и освоить жизненный опыт ,а участниками гражданского и патриотического воспитания являются государство, общество, семья, ребенок.

    ОтветитьУдалить
  20. Насправді, на сьогоднішній час тема розвитку патріотизму є дуже актуальною. Адже патріотизм - це є любов і відданість власній Батьківщині. Патріотизм повинен виховуватись у кожного свідомого громадянина своєї держави. Він повинен виховуватись з малечку, насамперед у сім*ї та в соціумі. Людина повинна сама добровільно виховувати в собі патріота власної Батьківщини, робити гідні вчинки, вивчати історію країни, мову, культуру, звичаї та традиції. Для того щоб бути достойним громадянином держави, кожен повинен робити свій внесок в її розвиток. В першу чергу починаючи з себе і виховуючи гарних вчинків інших. А потім виховувати молодь і дітей цим вчинкам, для створення фундаменту розвитку Батьківщини у майбутньому.

    ОтветитьУдалить
  21. Casinos in Las Vegas: Play Slots, table games
    What are the best online 의왕 출장샵 casinos in Vegas, and why? 진주 출장안마 It 남원 출장샵 offers a 충청북도 출장샵 vast selection of table games, 인천광역 출장안마 a variety of games, and even some great games.

    ОтветитьУдалить